| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
8727
|
Geplaatst: Vrijdag 22 Mei 2009, 11:17 Onderwerp: Hogedruk/Lagedruk |
|
|
Hoi,
Ik was net een examen aan het oefenen en kwam een vraag over hoge en lage druk tegen. De vraag ging over waarom er een oosterwind (in Nederland) is als er een hogedrukgebied boven Scandinavie ligt? En waar moet het lagedrukgebied dan liggen?
Hoop dat er iemand is die hiervan verstand heeft.
Alvast bedankt. |
|
| Naar boven |
|
 |
glimana
|
Geplaatst: Zaterdag 23 Mei 2009, 14:37 Onderwerp: antwoord |
|
|
de wind gaat altijd van een hogedrukgebied naar een lagedrukgebied
in een hogedrukgebied draait de wind rechtsom in een laagdrukgebied draait de wind linksom
de wind gaat dus van scandinavie (hogedrukgebied) naar nederland (lagedrukgebied) de wind komt van het hogedruk gebied dus draait rechtsom en komt dus uit het oosten
zoiets lijkt mij :/ |
|
| Naar boven |
|
 |
kattuk123
|
Geplaatst: Zaterdag 23 Mei 2009, 15:09 Onderwerp: Re: antwoord |
|
|
| glimana schreef: |
in een hogedrukgebied draait de wind rechtsom in een laagdrukgebied draait de wind linksom
de wind gaat dus van scandinavie (hogedrukgebied) naar nederland (lagedrukgebied) de wind komt van het hogedruk gebied dus draait rechtsom en komt dus uit het oosten
dat klopt  |
|
| Naar boven |
|
 |
kattuk123
|
Geplaatst: Zaterdag 23 Mei 2009, 15:10 Onderwerp: Re: antwoord |
|
|
| glimana schreef: |
dat klopt  |
|
| Naar boven |
|
 |
|