ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Bekijk je privé berichtenBekijk je privé berichten   InloggenInloggen 

Hogedruk/Lagedruk

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Examen.nl Forum Index -> Aardrijkskunde
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
8727

BerichtGeplaatst: Vrijdag 22 Mei 2009, 11:17    Onderwerp: Hogedruk/Lagedruk Reageer met quote

Hoi,

Ik was net een examen aan het oefenen en kwam een vraag over hoge en lage druk tegen. De vraag ging over waarom er een oosterwind (in Nederland) is als er een hogedrukgebied boven Scandinavie ligt? En waar moet het lagedrukgebied dan liggen?

Hoop dat er iemand is die hiervan verstand heeft.

Alvast bedankt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
glimana

BerichtGeplaatst: Zaterdag 23 Mei 2009, 14:37    Onderwerp: antwoord Reageer met quote

de wind gaat altijd van een hogedrukgebied naar een lagedrukgebied
in een hogedrukgebied draait de wind rechtsom in een laagdrukgebied draait de wind linksom

de wind gaat dus van scandinavie (hogedrukgebied) naar nederland (lagedrukgebied) de wind komt van het hogedruk gebied dus draait rechtsom en komt dus uit het oosten

zoiets lijkt mij :/
Naar boven
kattuk123

BerichtGeplaatst: Zaterdag 23 Mei 2009, 15:09    Onderwerp: Re: antwoord Reageer met quote

glimana schreef:
in een hogedrukgebied draait de wind rechtsom in een laagdrukgebied draait de wind linksom

de wind gaat dus van scandinavie (hogedrukgebied) naar nederland (lagedrukgebied) de wind komt van het hogedruk gebied dus draait rechtsom en komt dus uit het oosten

dat klopt Exclamation
Naar boven
kattuk123

BerichtGeplaatst: Zaterdag 23 Mei 2009, 15:10    Onderwerp: Re: antwoord Reageer met quote

glimana schreef:

dat klopt Exclamation
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Examen.nl Forum Index -> Aardrijkskunde Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: