ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Bekijk je privé berichtenBekijk je privé berichten   InloggenInloggen 

morgen VWO Adrijkskunde
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Examen.nl Forum Index -> Aardrijkskunde
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
osmleerdam

BerichtGeplaatst: Dinsdag 26 Mei 2009, 11:42    Onderwerp: morgen VWO Adrijkskunde Reageer met quote

Morgen AK over Actieve Aarde, Politiek en Ruimte en Migratie en mobiliteit. Gaat het lukken?

Ik vind vooral actieve aarde een lastig onderwerp.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
osmleerdam

BerichtGeplaatst: Dinsdag 26 Mei 2009, 11:46    Onderwerp: Re: morgen VWO Adrijkskunde Reageer met quote

osmleerdam schreef:
Morgen AK over Actieve Aarde, Politiek en Ruimte en Migratie en mobiliteit. Gaat het lukken?

Ik vind vooral actieve aarde een lastig onderwerp.

Ik bedoel natuurlijk overmorgen
Naar boven
lnn.art

BerichtGeplaatst: Dinsdag 26 Mei 2009, 12:05    Onderwerp: Reageer met quote

Leerdam is kek ouwe... Rolling Eyes
Naar boven
osmleerdam

BerichtGeplaatst: Dinsdag 26 Mei 2009, 12:59    Onderwerp: Reageer met quote

lnn.art schreef:
Leerdam is kek ouwe... Rolling Eyes

Kom je uit leerdam Razz ?
Naar boven
BBooBB

BerichtGeplaatst: Dinsdag 26 Mei 2009, 19:00    Onderwerp: Reageer met quote

Als je proefexamens maakt van voorgaande jaren kom je inderdaad dat actieve aarde inderdaad een werkelijke bottleneck is. De vragen gaan ver boven de stof uit en of je nou wel of niet leert scheelt je hooguit 1 punt op een totaal van rond de 70.

De andere twee onderwerpen zijn in theorie wel goed te doen maar op de examens kom je er al snel achter dat enige voorbereiding zeer nutteloos is geweest. De vragen gaan zeer zelden over geleerde stof (hooguit een verwijzing naar het model van Ullman) en vereisen pure algemene kennis, inzicht en enige kennis van hoe je een bron moet gebruiken.

Ik ben dan ook niet van plan ook maar 1 minuut te leren voor AK. Het zal waarschijnlijk neerkomen op 2 proefexamens doorkijken zodat ik een beetje door krijg hoe de vragen in elkaar zitten en hoe je deze moet benaderen en even de woordenlijsten achterin de boekjes doornemen.
Naar boven
Peanutnel

BerichtGeplaatst: Woensdag 27 Mei 2009, 18:26    Onderwerp: Reageer met quote

heheh slim , niet leren loont bij dit soort vakken
Naar boven
Blondtje

BerichtGeplaatst: Woensdag 27 Mei 2009, 19:28    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ga het lezen.. heb het allemaal al tig keer gehad (1ste t/m 3de, toen de 5de en nu 6de weer).. Ik weet gewoon dat ik op moet schrijven wat ik denk, omdat dat gewoon goed is (en niet denken: zal het wel zo zijn? oh god ik weet het niet)..

Had mondeling aardrijkskunde over alle grondsoorten van NL en moest je met atlas dingen doen voor neus van 2 docenten (oftewel nervositeit!) en alle antwoorden die we gaven waren goed (we waren met zn 2en maar dan moet je om de beurt antwoord geven), behalve dan dat we niet zo uitgebreid deden, waardoor we beid eeen 7,5 hadden.. Dat is ook mn hoogste cijfer ooit voor aardrijkskunde, maar ik zei toen maar gewoon dingen van nah dit zal het niet zijn en dat was dus steeds gewoon het antwoord Razz.

Dus ik ga het nu allemaal lezen en moeilijke stukken ga ik even 2 keer lezen (delen van actieve aarde uit mn samengevat boekje) en dan ga ik nog ff proefexamens doorkijken (ff kijkenw at voor soort antwoorden ze vrwachten)

wat hebben jullie voor cijfer nodig?!
Naar boven
osmleerdam

BerichtGeplaatst: Woensdag 27 Mei 2009, 19:32    Onderwerp: Reageer met quote

Blondtje schreef:
Ik ga het lezen.. heb het allemaal al tig keer gehad (1ste t/m 3de, toen de 5de en nu 6de weer).. Ik weet gewoon dat ik op moet schrijven wat ik denk, omdat dat gewoon goed is (en niet denken: zal het wel zo zijn? oh god ik weet het niet)..

Had mondeling aardrijkskunde over alle grondsoorten van NL en moest je met atlas dingen doen voor neus van 2 docenten (oftewel nervositeit!) en alle antwoorden die we gaven waren goed (we waren met zn 2en maar dan moet je om de beurt antwoord geven), behalve dan dat we niet zo uitgebreid deden, waardoor we beid eeen 7,5 hadden.. Dat is ook mn hoogste cijfer ooit voor aardrijkskunde, maar ik zei toen maar gewoon dingen van nah dit zal het niet zijn en dat was dus steeds gewoon het antwoord Razz.

Dus ik ga het nu allemaal lezen en moeilijke stukken ga ik even 2 keer lezen (delen van actieve aarde uit mn samengevat boekje) en dan ga ik nog ff proefexamens doorkijken (ff kijkenw at voor soort antwoorden ze vrwachten)

wat hebben jullie voor cijfer nodig?!

ik heb een 3,7 nodig
Naar boven
vwo2009

BerichtGeplaatst: Woensdag 27 Mei 2009, 19:32    Onderwerp: Reageer met quote

ik heb een 4,7 nodig. Moet die nu ook echt halen na dat rampexamen van eco
Naar boven
Blondtje

BerichtGeplaatst: Woensdag 27 Mei 2009, 20:37    Onderwerp: Reageer met quote

Pfoeeeeee, ik heb een 5,1 nodig Confused
Naar boven
emreorhan

BerichtGeplaatst: Woensdag 27 Mei 2009, 20:44    Onderwerp: Reageer met quote

kheb ook een 5,1 nodig:S
Naar boven
BBooBB

BerichtGeplaatst: Woensdag 27 Mei 2009, 20:53    Onderwerp: Reageer met quote

4.0 nodig Smile
Naar boven
Bentjeee

BerichtGeplaatst: Woensdag 27 Mei 2009, 21:08    Onderwerp: Reageer met quote

3,9 nodig! Heb ik ook wel nodig, want economie was een ramp.

Voorgaande jaren was het telkens Actieve Aarde, Politiek en ruimte en Vervoer en ruimtelijke inrichting. Waarom nu migratie en mobiliteit? (Niet dat ik het erg vind, had liever dat ze Actieve aarde hadden vervangen..)
Naar boven
Blondtje

BerichtGeplaatst: Woensdag 27 Mei 2009, 21:15    Onderwerp: Reageer met quote

Waarschijnlijk hadden ze zin in iets anders Laughing
Naar boven
vwo2009

BerichtGeplaatst: Woensdag 27 Mei 2009, 21:23    Onderwerp: Reageer met quote

Ontwikkeling van et leven op aarde hoef je toch niet te weten?
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Examen.nl Forum Index -> Aardrijkskunde Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

Ga naar: