ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Bekijk je privé berichtenBekijk je privé berichten   InloggenInloggen 

rock, metal, punk, deathmetal, gothic enz

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Examen.nl Forum Index -> Muziek
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Die-4-me

BerichtGeplaatst: Dinsdag 22 April 2003, 22:03    Onderwerp: rock, metal, punk, deathmetal, gothic enz Reageer met quote

Ik vind het toch maar raar dat mensen die naar deze geweldige muziek luisteren, altijd toch in de minderheid zijn. Shocked Als mensen er eens beter naar zouden luisteren, of zich er in verdiepen, zullen ze met me eens zijn dat er geen betere muziek is dan alternatieve muziek, en zouden er dus ook veel meer mensen naar (bij voorkeur dark/death/love-metal) gaan luisteren. Misschien ligt het weer eens aan mij hoor, maar mensen: CHECK IRON MAIDEN!!! (Iron Maiden - hallowed be thy name) En zeg nou zelf...de naam van die band alleen al is te gek! Twisted Evil

ohja, je hoeft hier niet op te reageren als je er geen behoefte aan hebt hoor. -**SKATE OR DIE**- Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage MSN Messenger
darkmaster

BerichtGeplaatst: Donderdag 24 April 2003, 11:47    Onderwerp: Reageer met quote

RYDE OR DIE PUNK !!!!!!!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
SonGoku

BerichtGeplaatst: Vrijdag 25 April 2003, 19:22    Onderwerp: Gothicrock Reageer met quote

Bijna niemand weet wat Gothicrock voor muziek is en bijna niemand weet wie Within Temptation is waarom luistert iedereen maar naar die R&B en pop en nooit naar de Rock en GothicRock muziek dat snap ik dus echt niet vaag hoooor.
Naar boven
Cato328

BerichtGeplaatst: Donderdag 24 Februari 2005, 13:09    Onderwerp: Reageer met quote

bijna niemand weet wat within temptation is??? where have you been???
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
SubSonicFlame

BerichtGeplaatst: Maandag 14 Maart 2005, 18:42    Onderwerp: Reageer met quote

Quote:
Bijna niemand weet wat Gothicrock voor muziek is en bijna niemand weet wie Within Temptation is waarom luistert iedereen maar naar die R&B en pop en nooit naar de Rock en GothicRock muziek dat snap ik dus echt niet vaag hoooor.

Within Temptation is wel degelijk bekend. Dat zijn de meeste bands die in de top 40 terecht komen.
Bovendien: Within Temptation is NIET ik herhaal NIET gothic.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
Karel8music

BerichtGeplaatst: Zondag 29 Mei 2005, 22:51    Onderwerp: Reageer met quote

hmm ik ga mijn visie maar ff geven... ik luister heel veel alternatieve muziek enzo... maaarrr...within temptation, hoe bekend ook, vind ik persoonlijk gewoon slecht... een hoop gedoe maar weinig inhoud. een hoop gezwaai en geschud met haren en een grote show, maar goeie liedjes..?? dat heb ik vaak met metal-muziek... teveel gedoe en weinig kwaliteit... dat valt dan denk onder de alternatiefste alternatieve muziek... en ik denk dat het logisch is dat relatief weinig mensen naar die muziek luisteren, want het is vaak niet echt muziek meer te noemen... als iets 1 grote chaos van distortiongitaren, drums en geschreeuw is, valt er dan nog iets van een leuke melodie uit te ontdekken? en als die al aanwezig is dan wordt die helemaal verpest met al dat geschreeuw enzo...dus=)
nouja dat was mijn mening:)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
fiume

BerichtGeplaatst: Donderdag 01 Juni 2006, 19:45    Onderwerp: Reageer met quote

srry maar death metal vooral is erg melodich
en heel veel metalvocalisten zingen ook clean
en er zijn vaak genoeg acoutische versie en concerten
het gaat om de teksten die beteken iig wat
de muziek is geniaal en echt waar die disortion enz valt ook wel mee
ja als je naar de slechtere bands luisterd ja dan is het chaos
maar goede bands zoals opeth dat is muziek mensne
en Wt naja is geen echte goth
en dat zeggen ze zelf ook
ze hebben invloeden van goth
ze zijn cker niet metal !!!!!!!! das 1 ding cker
maar mensne zijn vrij bekrompen kwa denken en gaan
vaak uit van wat andere denken
dus als er wordt gezegt punk dat zijn junks en metal dat zijn alleen maar headbangende, wreede, geweldadige, IQ loze gasten heb je het mis
maar jmmr voor hun ik heb me eigen uitgaans plekkies gevonden met goeie muziek en me eigen bands die ik goe vin
en als de rest ze niet goed vindne chill lkkr rustig tog????????
Naar boven
fiume

BerichtGeplaatst: Donderdag 01 Juni 2006, 19:46    Onderwerp: Reageer met quote

owja dat geschreeuw heet grunten
en er wordt ook heel veel clean gezongen
Naar boven
Ikketjuh

BerichtGeplaatst: Vrijdag 04 Mei 2007, 16:59    Onderwerp: Reageer met quote

Karel8music schreef:
en ik denk dat het logisch is dat relatief weinig mensen naar die muziek luisteren, want het is vaak niet echt muziek meer te noemen... als iets 1 grote chaos van distortiongitaren, drums en geschreeuw is, valt er dan nog iets van een leuke melodie uit te ontdekken? en als die al aanwezig is dan wordt die helemaal verpest met al dat geschreeuw enzo...dus=)
nouja dat was mijn mening:)

Geschreeuw kan heel stijlvol zijn hoor: ik ben net zelf bij een afi concert geweest, en het allermooiste, gevoeligste, meest hartverscheurende moment was toen de zanger in zijn eentje gehurkt voor op het podium zat, en de laatste regels van het nummer schreeuwde, echt vanuit zijn tenen.
Afi maakt sowieso vaak gebruik van geschreeuw. Geen grunt, dat is wat anders, dieper en lager meestal.

En dan nog even over echte metal, want afi is geen metal, maar anders alternatief. Metal kan ook veel melodie hebben, het ligt er maar net aan welke bend je hebt, en welke metalstijl ze spelen, daar zit namelijk ook nog erg veel verschil in:
Trashmetal en doommetal zijn de zwaardere varianten met idd vaak weinig melodie in de zang, maar als je naar bijvoorbeeld power metal luistert zitten er juist hele zuivere zanglijnen in die kenmerkend voor deze metalstijl zijn.

Mijn mening is denk ik wel duidelijk, ik vind metal en alternatieve muziek geweldig, maar ik kan begrijpen dat het niet echt toegankelijk is voor iedereen, alleen al door het uiterlijk van de bands, dat toch veel mensen afschrikt...
Naar boven
Lente

BerichtGeplaatst: Vrijdag 23 Mei 2008, 14:08    Onderwerp: Reageer met quote

Gggg gg ggggg
Naar boven
Boudewijn Korsmit

BerichtGeplaatst: Maandag 26 Mei 2008, 19:46    Onderwerp: Kwestie van smaak Reageer met quote

Als ouwe rocker ben ik laatst nog naar een concert van Joe Satriani in 013 geweest, afgeladen was het en....hard, wel met dt!
Naar boven
Kunker77

BerichtGeplaatst: Vrijdag 22 Mei 2009, 13:50    Onderwerp: Reageer met quote

Hoezo noem je in 'n topicnaam het woord Punk als het is gevolgd met genres die er sterk van afwijken? Punx horen niet bij alto's. Punx zijn punx en ook al luisteren we metal, ook al luisteren we gothic meuk, we blijven punx en dat hoort niet in een adem genoemd te worden met gothic en metal. Als je het al wil noemen, zet het dan vooraan want zonder de punx uit de jaren '70 had jij niet je metal en je rock.

En als de massa opeens alternatieve shit gaat luisteren, waar moeten wij dan heen? Alternatief betekent anders dan de rest. Waarom wil je dan dat de rest hetzelfde moet luisteren?

Mensen met een eigen mening kiezen vanzelf om iets wel of niet te luisteren. Mensen zonder eigen mening krijgen het vaker opgedrongen van MTV en TMF, maar laat ze lekker. Des te meer ruimte er blijft voor de goede gesprekken met je "soortgenoten", zonder al te veel neppe gasten van buitenaf.

,,!,,
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Examen.nl Forum Index -> Muziek Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: