ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Bekijk je privé berichtenBekijk je privé berichten   InloggenInloggen 

Uitsluiten van examens?

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Collegenet Forum Index -> Prikbord
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
frooko

BerichtGeplaatst: Donderdag 14 April 2011, 09:11    Onderwerp: Uitsluiten van examens? Reageer met quote

Ik ben benieuwd wanneer een school iemand uit kan sluiten van examens, dit omdat ik wat gespijbelt heb waardoor ik redelijk wat lessen heb gemist. Ik ben een keer blijven zitten, helaas, dus nu ben ik 19 jaar en doe 6 VWO. De vraag is dus of de school maatregelen nemen zoals mij uit te sluiten van examens of bijvoorbeeld alleen nablijven. Vervolgens als ik moet nablijven ben ik dan verplicht om deze uren ook daadwerkelijk na te blijven? Want iemand in mijn klas moet veel uur nablijven (80) en gaat gewoon niet omdat hij geen zin heeft. Is dit reden tot uitsluiting van examens of is dit puur schoolsgebonden? Graag serieus antwoord!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Doever

BerichtGeplaatst: Woensdag 11 Mei 2011, 00:17    Onderwerp: Reageer met quote

mijn school vertelde me dat als je aan het CM (centaal examen) wilt meedoen je al jouw spijbeluren / kwt uren moet hebben afgesloten. ik had het opgezocht en dat blijkt inderdaad zo te zijn. des al niet te min geld in Nederland het idee ´Punishment fits the crime´ stel dat je een paar uur open hebt staan betwijfel ik of ze hier moeilijk over doen. Als je maat 80 uur moet nablijven verbaas ik me dat de school hier nooit verder iets over heeft gezegd/geregeld. daarbij hadden ze het je nu wel gemeld als je niet mee mocht doen.
Naar boven
j96

BerichtGeplaatst: Woensdag 23 Mei 2012, 16:41    Onderwerp: Reageer met quote

Als je zoveel problemen hebt op school, of veel gespijbeld hebt, zullen ze wel eerder aan de bel getrokken hebben. Ze zullen je daarover informeren lijkt mij. Veel spijbelen is sowieso niet bepaald handig, en zoals ze dat bij ons noemen 'gele brieven' (verwijderingspapieren) zullen ook niet in je voordeel werken.

Een goede tip voor als je toch mee mag doen met het examen is, laat óf je telefoon uit, of in je tas en uit !!!
als je telefoon af gaat ook al is het op trillen, zetten ze je de zaal uit en zul je een jaar over moeten doen.

succes
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Collegenet Forum Index -> Prikbord Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: