| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
iris-psv
|
Geplaatst: Dinsdag 25 Mei 2010, 18:03 Onderwerp: Examen wiskunde A VWO |
|
|
Hoe ging het bij jullie?
Ik vond het grootste gedeelte wel goed te hebben, maar een paar vragen waren stom. Zoals met die standaardafwijking bereken en met dat normaalwaarschijnlijkheidspapier... |
|
| Naar boven |
|
 |
stelletjemafkezen
|
Geplaatst: Dinsdag 25 Mei 2010, 18:25 Onderwerp: Re: Examen wiskunde A VWO |
|
|
| iris-psv schreef: |
Hoe ging het bij jullie?
Ik vond het grootste gedeelte wel goed te hebben, maar een paar vragen waren stom. Zoals met die standaardafwijking bereken en met dat normaalwaarschijnlijkheidspapier... |
ja opsich ging het wel.. heb wel de 5.3 die ik nodig heb, maar vond het wel echt moeilijker dan de voorgaande jaren. Daarbij vond ik die beredeneer vragen echt NERGENS op slaan! Zoiets hoef je in het boek/voorgaande vragen echt nooit te doen en nu was het ineens in tot (vraag 10 en 20) 10 punten waard! belachelijk!
ga er direct ook over klagen.. maar nu doet examenklacht.nl het niet bij mij (overbezet)? |
|
| Naar boven |
|
 |
Ahcsam
|
Geplaatst: Dinsdag 25 Mei 2010, 18:29 Onderwerp: |
|
|
Easy. Ik had een 5,5 nodig maar heb nu minimaal een 7 en maximaal een 9. Dat had ik nooit verwacht want ik heb altijd zesjes. Dus klagen doe ik zeker niet.
Sigma berekenen en de uitwerkbijlage dat leek mij wel duidelijk? Volgens mij ston er zelfs nog op het formuleblad hoe je sigma moest berekenen. Hoewel ik die berekening verkeerd had vond ik de opgave met het normaalwaarschijnlijkheidspapier makkelijk.
Bij vraag 14 (interlineair) snapte ik niet wat ze nou wilden maar ik had hem toch goed. |
|
| Naar boven |
|
 |
Veertje91
|
Geplaatst: Dinsdag 25 Mei 2010, 18:35 Onderwerp: |
|
|
Was heel goed te doen dit examen!
Al vond ik idd ook de beredeneervragen nogal vreemd. Vooral steeds dat 'zonder berekening', 'niet met getallen'... het is toch wiskunde??
En idd die vraag met het interpoleren.. Dat begrip hebben wij op het VWO nooit gebruikt; havo heeft het wel over interpoleren, maar bij ons is het in de lesstof nooit zo verwoord (ik wist wel wat de bedoeling was, maar toch ) |
|
| Naar boven |
|
 |
iris-psv
|
Geplaatst: Dinsdag 25 Mei 2010, 18:45 Onderwerp: |
|
|
Ja, die van interpoleren wist ik, omdat ik natuurkunde heb!
Maar die van sigma stond niet op het blaadje, tenminste niet de formule die je nodig had, snap trouwens de uitleg ook niet, dus wordt lastig!
Maar die normaal-waarschijnlijkheidspapier hebben wij schijnbaar ooit gehad in de 4e.. Nouja dat onthoud ik niet! |
|
| Naar boven |
|
 |
muisjuh
|
Geplaatst: Dinsdag 25 Mei 2010, 18:48 Onderwerp: |
|
|
Ja wij hadden ook nooit van dat begrip gehoord...
Maar ik heb hem ook goed gedaan
Ik was vergeten wat de tekentoets was. Vraag 7 en 8 heb ik helemaal fout. De rest wel goed. Tussen de 6,3 en 8,3 minimaal. |
|
| Naar boven |
|
 |
Ahcsam
|
Geplaatst: Dinsdag 25 Mei 2010, 18:49 Onderwerp: |
|
|
Dat interlinaeair gedoe wist ik eigenlijk niet maar had m toch goed. Dat sigmagebeuren heb je als het goed is gehad. De formule was P((a-mu):sigma) (hoewel ik zelf een fout antwoord had).
Normaalwaarschijnlijkheidspapier vond ik niet moeilijk, maar ik kan me voorstellen dat ie lastig wordt als het lang geleden is. |
|
| Naar boven |
|
 |
muisjuh
|
Geplaatst: Dinsdag 25 Mei 2010, 18:50 Onderwerp: |
|
|
| Veertje91 schreef: |
Was heel goed te doen dit examen!
Al vond ik idd ook de beredeneervragen nogal vreemd. Vooral steeds dat 'zonder berekening', 'niet met getallen'... het is toch wiskunde??
En idd die vraag met het interpoleren.. Dat begrip hebben wij op het VWO nooit gebruikt; havo heeft het wel over interpoleren, maar bij ons is het in de lesstof nooit zo verwoord (ik wist wel wat de bedoeling was, maar toch ) |
Huh Veertje91, heb jij het wiskunde A en wiskunde B examen gemaakt? je reageert bij allebei dat het goed ging  |
|
| Naar boven |
|
 |
Veertje91
|
Geplaatst: Dinsdag 25 Mei 2010, 18:54 Onderwerp: |
|
|
Hahaha, jah klopt
Ik heb E&M-pakket met wiskunde A, omdat ik indertijd geen wiskunde B kon kiezen bij E&M op mijn school. Dus heb ik wiskunde B als extra vak erbij genomen en dus ook allebei de examens gemaakt  |
|
| Naar boven |
|
 |
Ahcsam
|
Geplaatst: Dinsdag 25 Mei 2010, 18:56 Onderwerp: |
|
|
| Ik wist niet dat je zowel wiskunde A als B kon volgen. Op mijn school kan je ze niet samen kiezen en het lijkt me ook onlogisch dat je beide zou hebben. |
|
| Naar boven |
|
 |
muisjuh
|
Geplaatst: Dinsdag 25 Mei 2010, 19:25 Onderwerp: |
|
|
Oh oke!
Kom je uit de oude tweede fase of niet? |
|
| Naar boven |
|
 |
Veertje91
|
Geplaatst: Dinsdag 25 Mei 2010, 20:35 Onderwerp: |
|
|
Nee, nieuwe tweede fase gewoon
En sommige dingen overlappen natuurlijk wel tussen A en B, maar kansrekening heeft B niet, en A heeft geen meetkunde en minder algebra/exacte dingen enz.. |
|
| Naar boven |
|
 |
muisjuh
|
Geplaatst: Dinsdag 25 Mei 2010, 20:44 Onderwerp: |
|
|
| Oh oke, ik dacht dat je misschien eerste oude tweede fase had gedaan en nu het jaar overdeed en ingestroomd was in de vernieuwde tweede fase, aangezien je zei dat je 'indertijd' geen wiskunde B kon kiezen op je school (en nu dus wel) |
|
| Naar boven |
|
 |
Veertje91
|
Geplaatst: Dinsdag 25 Mei 2010, 20:53 Onderwerp: |
|
|
ojah ik snap de verwarring idd van me zin met 'indertijd'.. Ik bedoelde gewoon eind 3e klas, toen we profielen moesten kiezen.. Toen kon ik het niet kiezen, maar omdat je het voor veel studies nodig hebt heb ik het er toen bij gekozen als extra vak..
Succes nog met de rest van de examens! |
|
| Naar boven |
|
 |
janlesand
|
Geplaatst: Woensdag 26 Mei 2010, 13:44 Onderwerp: |
|
|
maar wiskunde a en b waren tegelijk? hoe kun je op 1 moment 2 examens maken?
verder vond ik het examen vrij makkelijk, de beredeneer vragen waren ook voor mij nieuw.. maar waren wel goed te doen vond ik. |
|
| Naar boven |
|
 |
|