| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
Examenkandidaat078
|
Geplaatst: Dinsdag 18 Mei 2010, 17:07 Onderwerp: Wiskunde A 2010 |
|
|
Was best simpel.
Heb minimaal 52 punten. Ongeveer een 6,5. |
|
| Naar boven |
|
 |
Examenkandidaat078
|
Geplaatst: Dinsdag 18 Mei 2010, 17:08 Onderwerp: |
|
|
Kan niet editten.
Maar de som met de benzine van vliegtuig vond ik wel lastig! Heb ze allemaal fout. [/u] |
|
| Naar boven |
|
 |
xYvette
|
Geplaatst: Dinsdag 18 Mei 2010, 17:19 Onderwerp: |
|
|
Ik vond 'm ook wel best te doen! Terwijl ik niet zo goed ben in Wiskunde, haha.
Al had ik liever wel vraag 6 met die schema die je moest maken, die cijfers in een al-bestaande kansboom geschreven...dus op een uitwerkbijlage.
(of was het niet de bedoeling dat je zo'n schema zou maken? :S)
Trouwens, het is toch niet zo erg dat als ik bijv. (alleen met kansrekening) 0,403 heb opgeschreven, dat het eigenlijk 0,40 moet zijn?
Ik ben het gewend om bij kansrekening drie cijfers achter de komma te doen en in die correctievoorschrift staan steeds twee cijfers...
Is niet zo erg, toch? Begin nu wat te twijfelen, maar het mag vast wel  |
|
| Naar boven |
|
 |
sleepy-j
|
Geplaatst: Dinsdag 18 Mei 2010, 17:24 Onderwerp: |
|
|
Ik vond hem erg moeilijk. Nu ben ik geen ster in wiskunde, maar de examen van 2008 vond ik erg makkelijk. Terwijl ik deze erg pittig vond.
Ik had ook al mijn tijd nodig. En ik weet helaas niet hoeveel punten ik heb.
Het is erg spannend, want ik heb een 6.2 nodig.
Afwachten maar... |
|
| Naar boven |
|
 |
Masterpol
|
Geplaatst: Dinsdag 18 Mei 2010, 17:27 Onderwerp: |
|
|
Hee allemaal,
Ik heb dezelfde twijfel als xYvette, ik heb bij kansen ook altijd 3 decimalen opgeschreven. Ik hoop dat ik het dus nu niet verkeerd heb afgerond. Is dit wel het geval, iemand enig idee of hier punten voor worden afgetrokken?
ps. snapte er voor die tijd niet veel van, maar kom toch rond de 45 punten uit:)
groetjes |
|
| Naar boven |
|
 |
riek17
|
Geplaatst: Dinsdag 18 Mei 2010, 18:10 Onderwerp: |
|
|
Ik vond het toch best wel lastig, aangezien ik best goed ben in wiskunde ben ik wel verrast, waarschijnlijk komt het ook wel omdat ik er niet heel veel voor heb gedaan dit jaar! ik hoop dat de norm minstens 0.2 is dan ben ik voor wiskunde i.i.g. geslaagd  |
|
| Naar boven |
|
 |
AAP**
|
Geplaatst: Dinsdag 18 Mei 2010, 18:26 Onderwerp: |
|
|
| ik heb altijd geleerd dat je 2 decimalen achter de komma moest doen bij kansberekeningen. |
|
| Naar boven |
|
 |
AAP**
|
Geplaatst: Dinsdag 18 Mei 2010, 18:26 Onderwerp: |
|
|
sorry ik bedoelde 3  |
|
| Naar boven |
|
 |
lisetteschouten
|
Geplaatst: Dinsdag 18 Mei 2010, 18:38 Onderwerp: |
|
|
| Ik heb bij alle kansberekeningen de decimalen naar percentages gezet ö ik hoop echt niet dat het fout gerekend wordt.. |
|
| Naar boven |
|
 |
xYvette
|
Geplaatst: Dinsdag 18 Mei 2010, 21:04 Onderwerp: |
|
|
| Ik zou het niet precies weten, maar als er een kans gevraagd wordt en je antwoordt met procenten...dan zullen ze het antwoord niet goed rekenen (dat je zegt dat het antwoord 43% is i.p.v. het uiteindelijke antwoord P=0,43), maar de werkwijze die je hebt gedaan, zullen ze waarschijnlijk wel goed rekenen, dus misschien mis je een puntje... |
|
| Naar boven |
|
 |
BramM
|
Geplaatst: Dinsdag 18 Mei 2010, 22:00 Onderwerp: |
|
|
| Voor afronding op 3 decimalen wordt volgens mij 1 punt afgetrokken, maar ik kan dit niet met zekerheid zeggen. Weet wel dat het op mijn schoolexamen fout werd gerekend |
|
| Naar boven |
|
 |
xYvette
|
Geplaatst: Dinsdag 18 Mei 2010, 22:20 Onderwerp: |
|
|
Ik las net het Syllabus:
"significantie
Er wordt van kandidaten bij wiskunde A niet verlangd dat zij kennis hebben van regels voor het aantal significante cijfers. Daarom zal bij vragen op het centraal examen worden aangegeven in welke nauwkeurigheid een antwoord dient te worden gegeven of er zal genoegen worden genomen met antwoorden in uiteenlopende aantallen decimalen."
En er stond niet bij zo van "geef deze kans in 2 decimalen", dus het zal wel goed zijn =) |
|
| Naar boven |
|
 |
RC
|
Geplaatst: Woensdag 19 Mei 2010, 13:08 Onderwerp: |
|
|
| xYvette schreef: |
Ik las net het Syllabus:
"significantie
Er wordt van kandidaten bij wiskunde A niet verlangd dat zij kennis hebben van regels voor het aantal significante cijfers. Daarom zal bij vragen op het centraal examen worden aangegeven in welke nauwkeurigheid een antwoord dient te worden gegeven of er zal genoegen worden genomen met antwoorden in uiteenlopende aantallen decimalen."
En er stond niet bij zo van "geef deze kans in 2 decimalen", dus het zal wel goed zijn =) |
ik heb ook 3 decimalen gedaan en dat heb ik bij alle schoolexamens gedaan tot nu toe btw in het antwoordenboekje van wiskunde staan toch ook alle uitkomsten op 3 decimalen dus beetje dom als dat nu anders zou hebben gemoeten maargoed ik heb eigenlijk maar een 3 nodig om voor wiskunde te slagen en die heb ik denk ik wel  |
|
| Naar boven |
|
 |
Jelder
|
Geplaatst: Woensdag 19 Mei 2010, 18:32 Onderwerp: Decimalen |
|
|
Wadduup!
Ik schrok eerst ook van die 2 decimalen op het nakijkvel!
Maar ik had toch echt in mijn hoofd zitten dat het 3 decimalen moesten zijn, dus ik boek erbij gepakt en ik kan daar uit citeren "Rond kansen af op drie decimalen, tenzij anders word gevraagd."
Dusss... ik gok dat het gewoon goed is aangezien er nergens een verplicht aantal decimalen werd gegeven toch?
Groetjess en succes nog! |
|
| Naar boven |
|
 |
simgepeker
|
Geplaatst: Woensdag 19 Mei 2010, 23:45 Onderwerp: |
|
|
ik vond het toch wel moeilijk hoor.. die vragen over de grafiek van de chineze verwachtingen en de amerikaanse dingen van pentagon enzo..
en jaa inderdaad die vliegtuig brandstof vragen waren ook moeilijk
en tennis vragen waren leuk kansenberekenen!!
maar ze mochten het net zo maken als voorgaande jaren vind ik.. |
|
| Naar boven |
|
 |
|