| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
Aquarius06
|
Geplaatst: Donderdag 07 Augustus 2008, 16:51 Onderwerp: 3 redenen kooktemperatuur verandert |
|
|
Zuiver water kookt op 100°C. Toch kan het zijn dat deze waarde een paar graden verschilt. Wat zijn dan de redenen geven waarbij de kooktemperatuur van water verandert. 3 redenen is genoeg [/b] |
|
| Naar boven |
|
 |
ik is er
|
Geplaatst: Zondag 14 December 2008, 13:19 Onderwerp: |
|
|
| ik weet er maar 1: de hoeveelheid water is van belang, hoemeer water je hebt, hoe langer het duurt voordat het water warm is. Ook de buitentemperatuur speelt hierbij een rol. Als de lucht van buiten kouder is dan die andere, kan het zijn dat het water een paar graden warmer is. Maar dit is alleen in speciale gevallen zo. Het is meestal zo, dat als het warmer is, het water aan het verdampen is. Ik hoop dat ik je hiermee heb kunnen helpen. xx Ik Is Er. |
|
| Naar boven |
|
 |
petros
|
Geplaatst: Donderdag 18 December 2008, 12:23 Onderwerp: |
|
|
Hoe hoger je in de lucht (omhoog of wat dan ook) zit bepaald ook.
als je hier in nedereland water gaat koken duurd het minder lang als in een hoog berggebied.
Als je water bevroren is gaat het ook een stuk langzamer
Als het buiten koud om je heen is gaat het ook langzamer |
|
| Naar boven |
|
 |
BenHar
|
Geplaatst: Maandag 29 December 2008, 16:44 Onderwerp: kootemperatuur van water |
|
|
Er kan iets in opgelost zijn, dan kookt het bij een hogere temperatuur.
De druk boven het water is niet standaard. Bij een hogere druk wordt de kootemperatuur hoger en bij een lagere druk wordt hij lager.
Het antwoord van "ik is er" is dus in elk geval fout.
Het eerste antwoord van "Petros" is hetzelfde als mijn tweede. Zijn andere antwoorden zijn fout.
Een derde antwoord weet ik niet. Suggestie: zoek eens in Google met "kookpuntsverhoging verlaging"
Groeten :) [/list] |
|
| Naar boven |
|
 |
james1991
|
Geplaatst: Zondag 31 Mei 2009, 23:51 Onderwerp: |
|
|
| maar zij heeft het over "zuiver" water dus er mag niet iets in opgelost zijn? |
|
| Naar boven |
|
 |
|