ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Bekijk je privé berichtenBekijk je privé berichten   InloggenInloggen 

interferentie

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Collegenet Forum Index -> Natuurkunde
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
rammie

BerichtGeplaatst: Zondag 31 Mei 2009, 09:41    Onderwerp: interferentie Reageer met quote

hallo! ik zit al een tijdje met deze onopgeloste examenvraag en hoop dat er hier een natuurkundig genie zit die het wel kan oplossen!

Maak gebruik van fasoren om het dubbele spleetexperiment van Young te berekenen in de veronderstelling dat de amplitude afkomstig van de bovenste spleet(E0) de helft van de amplitude is van de onderste spleet(2E0).
Bespreek de positie van de minima en maxima. Wat is de intensiteitsverdeling? WAt gebeurt er indien je diffractie in rekening brengt?

Khoop echt dat iemand het weet want onze prof durft die vraag naart schijnt nog vaak stellen..
Mocht iemand het weten wilje het dan aub in stapjes uitleggen,zodat ik kan zin waar ik de mist in gegaan ben!

alvast bedankt!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Collegenet Forum Index -> Natuurkunde Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: