ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Bekijk je privé berichtenBekijk je privé berichten   InloggenInloggen 

Ik snap een paar dingen niet.

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Collegenet Forum Index -> Combivak natuur-/scheikunde/techniek (Sensor)
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Sammie8

BerichtGeplaatst: Donderdag 23 Oktober 2008, 16:22    Onderwerp: Ik snap een paar dingen niet. Reageer met quote

Hallo,
Ik zit in 3 vwo en ik snap een paar dingen van natuurkunde niet, dat zijn:
- Orde van Grootte
- Wet van Boile
- Kwalitatieve en kwantitatieve verbanden
Groetjes
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Moderator Wiskunde
Moderator

BerichtGeplaatst: Zondag 26 Oktober 2008, 13:11    Onderwerp: Reageer met quote

Hallo,

Misschien is het handiger om je vragen voortaan iets specifieker te stellen zodat we gericht een antwoord kunnen geven. Desalniettemin kan ik proberen toch het een en ander er over te vertelllen.

Orde van grootte:
Dit geeft aan hoe "groot" het antwoord is. Meestal wordt het uitgedrukt in machten van 10.
Dus 100 heeft een orde van grootte van 2. (10^2)
1000 heeft een orde van grootte van 3. (10^3)
en 1000 is 1 orde van grootte meer dan 100.

Wet van Boyle
uitgedrukt als: P*V=constant
Dit is een afleiding van de algemene gaswet. De wet van boyle geeft aan dat als de temperatuur van het gas niet veranderd, het volume omgekeerd evenredig is aan de druk.

Met andere woorden; Stel de druk van het gas (P) word 2 keer zo groot, dan zal het volume van het gas 2 keer zo klein worden. Nogmaals, dit geld alleen als de temperatuur van het gas constant blijft.

Kwantitatieve en kwalitatieve verbanden:

Ik denk dat hiermee het verschil tussen bijv: "een lange weg" (kwalitatief) en "een weg van 100 kilometer" (kwantitatief) wordt weergegeven.

Wanneer we dus spreken over kwantitatieve verbanden, dan wordt het uitgedrukt in getallen. En kwalitatieve verbanden worden uitgedrukt in woorden (hoog,lang kort, klein enz.)

Ik hoop dat je hiermee even vooruit kunt!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Sanne.

BerichtGeplaatst: Zaterdag 23 Mei 2009, 20:53    Onderwerp: Reageer met quote

Wat is dat orde van grootte raar..
Daar heb ik werkelijk nog nooit van gehoord. Surprised
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Collegenet Forum Index -> Combivak natuur-/scheikunde/techniek (Sensor) Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: