ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Bekijk je privé berichtenBekijk je privé berichten   InloggenInloggen 

FRANS 1 LEESTOETS VWO5!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Collegenet Forum Index -> Frans
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Thijs00

BerichtGeplaatst: Donderdag 31 Mei 2007, 22:02    Onderwerp: FRANS 1 LEESTOETS VWO5!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Reageer met quote

eey
over 2 weken heb ik in de toetsweek de afsluitende fransleestoets die voor 40% mee telt voor het examen!!! ik moet een 3.5 halen om het met een 6 af te sluiten, maar ik ben benieuwd als me dat wel lukt want vorig jaar had ik een 2:O!!!! nog tips of oefenen teksten ergens:S??S?S
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
school

BerichtGeplaatst: Zaterdag 02 Juni 2007, 14:25    Onderwerp: Re: FRANS 1 LEESTOETS VWO5!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Reageer met quote

Thijs00 schreef:
eey
over 2 weken heb ik in de toetsweek de afsluitende fransleestoets die voor 40% mee telt voor het examen!!! ik moet een 3.5 halen om het met een 6 af te sluiten, maar ik ben benieuwd als me dat wel lukt want vorig jaar had ik een 2:O!!!! nog tips of oefenen teksten ergens:S??S?S
Uit wat voor soort teksten bestaat jouw leestoetsen? Als het examenteksten zijn kan je deze vinden op het internet om mee te oefenen. (www.havovwo.nl)

Of zoek eens een tekst op www.lemonde.fr Hier staan meestal gecompliceerde teksten, dus als je hier een tekst rustig probeert te lezen+begrijpen middels woordenboek zal de tekst van je leestoets alleen maar meevallen.

Tip: Let op signaalwoorden:

-Gevolg: par consequent, donc
-Samenvattend/concluderend: bref
-Voorwaarde/indien: Si
-Oorzaak: Car, parce que, puisque, c'est que
-Tijdsvlgorde: ensuite, puis, lorsque, alors
-Tegenstelling: pourtant, mais, cependant, par contre
-Opsomming: et, aussi, de plus, en outre
-Voorbeeld/toelichting: par example, comme, or, entre autres

Succes, een 3.5 moet te doen zijn.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Collegenet Forum Index -> Frans Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: