ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Bekijk je privé berichtenBekijk je privé berichten   InloggenInloggen 

Hoe stamp ik die franse woordjes??
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Collegenet Forum Index -> Frans
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
sanne12

BerichtGeplaatst: Dinsdag 08 Maart 2005, 16:51    Onderwerp: Franse woordjes Reageer met quote

Heey allemaal!!!
Hier Sanne12 weer!!!
Ik zit nu inmiddels in de 2e en ik heb een goede manier als raad gekregen en hij werkt egt!!!
Hij gaat als volgt:
je hebt kaartjes, ze moeten in het rose, blauw en wit zijn.
De roze kaartjes zijn voor de vrouwelijke woordjes, de blauwe voor de mannelijke en de witte voor de onzijdige.
Je schrijft op het kaartje bij de goede vorm(Vrouwelijk, enz.) en op de bovenkant de woordjes in het Frans en op de acherkant in het Nederlands. Het kost tijd maar het werkt wel!!!
Nog vragen??? Stel ze anders gewoon!!!
Ik hoop dat jullie er wat aan hebben net zoals ik!
Doei Sanne12
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Philo

BerichtGeplaatst: Maandag 18 April 2005, 20:52    Onderwerp: Franse woordje Reageer met quote

Ik heb ook een goed idee....Je moet gwn ook kaartjes pakken (het is goed om allemaal dezelfde kaartjes te nemen bijv. wit) En dan alle woordjes daarop schrijven...niej de antwoorden. Die kan je dan bijv. uitypen..leer je het ook Very Happy Dan gooi je al die papiertjes in een kom en trek je ze omstebeurt er allemaal uit..die je weet leg je eruit en die je nie weet ook, maar dan op een andere plaats. Alle woordjes die je niet weet gooi je er weer in en dan begin je weer opnieuw Laughing Ik vin het heel makkelijk en haal hoge cijfers hiervoor........Probeer het ook eens een ker Cool je zal opkijken dat je zo opeens weet.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
sanne12

BerichtGeplaatst: Woensdag 05 Oktober 2005, 17:09    Onderwerp: Reageer met quote

Heey!!!

Ik heb een tip ezet op leren...hoe?

Kijk ze en suc6!!!

Groetjes Sanne12
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Yamyam

BerichtGeplaatst: Woensdag 26 Oktober 2005, 17:25    Onderwerp: Tips Reageer met quote

1. Download het overhoorprogrammaatje waarmee je woordjes ontzettend handig kan leren -> je kunt op verscheidene sites woordenlijsten downloaden om te gebruiken of je voert ze zelf in en kan ze dan d.mv training, meerkeuze en invullen leren, met nog extra opties als fouten wel/niet herhalen (kies voor 'wel'), spellingsfouten toestaan e.d
Is makkelijk online te vinden als je bij google "Overhoor jezelf" of "Overhoor" intypt.
2. Kijk of je links kan leggen met een andere taal, bijvoorbeeld met het Nederlands of het Engels (of zelfs Latijn). Soms kun je een woord makkelijker onthouden als je het woord in een iets andere vorm in een andere taal wel kent.
3. Probeer je iets voor te stellen bij het woord. Stel je bijvoorbeeld bij 'partir'= vertrekken voor dat je ergens weggaat of bij 'la maison' een huis. Probeer het woord dus te linken aan een beeld. Je kunt het ook tekenen.
4. Koop een dictafoon of cassetterecorder en neem de woordjes/zinnetjes op en luister ze af en/of gebruik het als een dictee en kijk of je het goed opschrijft.
5. Zoek een Franse penvriend(in), Kijk naar Franse tv (kan ook online!), luister Franse chansons, plak de ondertiteling van Franse films/series af met tape, praat met Franse mensen, kan online, d.m.v een chatbox, een forum, een contactpagina: maak er gebruik van!
6. Laat je overhoren door andere mensen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage MSN Messenger
Grader

BerichtGeplaatst: Zaterdag 27 Mei 2006, 12:41    Onderwerp: Reageer met quote

Ik weet niet of je er nog iets aan hebt. Je hebt Overhoor en Teach2000. Dat zijn twee computerprogramma's waarmee je makkelijker woordjes kunt leren.
Van veel verschillende schooloeken staan de woordelijsten op de websites:
http://home.wxs.nl/~efkasoft/overhoor/overhoor.html
http://www.teach2000.nl
Succes ermee! (of misschien iemand anders die het nog nodig heeft)
Naar boven
PacificQueen

BerichtGeplaatst: Woensdag 08 November 2006, 14:51    Onderwerp: Reageer met quote

Aan overhoordprogramma's moet je juist pas beginnen als je eerst echt goed geleerd hebt. En je moet het niet één dag voor je SO/PW gaan invoeren, want dan ben je meer tijd kwijt aan het invoeren dan aan het werkelijke overhoren.

Het best wat je kunt doen is eerst gewoon elke dag de woordjes lezen (zodra je weet dat je ze ooit moet kennen) en dan langzaamaan steeds een stukje leren en evt. laten overhoren. Maargoed, dit weet natuurlijk iedereen, maar er zijn weinig mensen die dat doen.

Het helpt trouwens ook als je aan een bepaald iets ruikt tijdens het leren, een parfum bv. die je niet vaak gebruikt, en dit weer gaan ruiken tijdens en SO/PW
Naar boven
catrineke

BerichtGeplaatst: Zaterdag 20 Januari 2007, 16:30    Onderwerp: Hoe leer je woordjes? Reageer met quote

Ik heb een heel goed programma op internet dat je niet hoeft te downloaden ...

www.wrts.nl

Meld je aan .. voer de woorden in en ga jezelf overhoren.

Het is handig als je het boek d'accord hebt .. dan kun je naar .. www.catrinekevdwal.wrts.nl gaan .. hier staan ook lijsten bij die ik zelf al in heb gevoerd .. druk op lijst delen .. en hoppa! jij hoeft niks meer in te voeren .. een site hieraan gelijk is www.ellyytsma.wrts.nl ook zij heeft heeeél veel lijsten al ingevoerd!

dus ga snel naar www.wrts.nl en meld je aan !
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
jjansen

BerichtGeplaatst: Maandag 22 Januari 2007, 19:09    Onderwerp: wrts Reageer met quote

voor wie er zijn voordeel mee wil doen: op www.jansen.wrts.nl kun je lijsten van d'accord vinden. opwww.gommers.wrts.nl vind je lijsten van New Inface en Build up en op www.boswerger.nl vind je lijsten van Neue Kontakte. succes! Very Happy
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
chrissiexxx

BerichtGeplaatst: Woensdag 24 Januari 2007, 16:32    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi,
Ik zelf vind wrts stom want ik raak
er door in de war.Maar misschien kunnen
anderen het wel.Ik gebruik de handoplegmethode
gewoon je hand er opleggen of een blaadje.En dan
opschrijven de woorden.En je kan ze ook zeggen dan.
Hopelijk hebben jullie er wat aan.
Groetjes christina
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
Lisenna

BerichtGeplaatst: Maandag 29 Januari 2007, 17:45    Onderwerp: Reageer met quote

hmm... ik heb er ook moeite mee, maar die tip van, leer eerst apprandre(of hoe je het ook schrijft) 1, dan 2, dan 3 enz.enz.
Naar boven
SjaakOnderkaak

BerichtGeplaatst: Vrijdag 25 Mei 2007, 09:45    Onderwerp: Reageer met quote

Het stampen van woordjes kan idd een behoorlijk probleem zijn. Als je merkt dat je bepaalde woorden telkens vergeet, het je waarschijnlijk te maken met de zogenaamde vergeetcurve. Zie die wikipedia artikel voor meer informatie.

Paul Pimsleur heeft veel onderzoek gedaan naar de manier waarop mensen woorden leren en hoe dat precies in zijn werk gaan. Naast alle hierboven genoemde manieren, is het zeer belangrijk woorden periodiek te herhalen. Sommige overhoorprograma's hebben een functie die je hier goed bij kan helpen, waaronder Vocabulum Online Overhoren en Teach2000.

www.woordenleren.nl heeft daarnaast nog een extra handige functie, dit programma past de theorie van Paul Pimsleur niet alleen toe binnen één overhoring, maar biedt ook de mogelijkheid leerwerk over meerder e dagen of zelfs weken te spreiden, waarbij elke dag gekeken wordt of je de geleerde woorden nog wel kent. Dit is een absolute aanrader voor mensen die moeite hebben met woorden leren.
Naar boven
Samiira

BerichtGeplaatst: Woensdag 30 Mei 2007, 11:04    Onderwerp: Re: Hoe stamp ik die franse woordjes?? Reageer met quote

sjantietallie schreef:
Hallo,

Ik zit nu in de 1e, en soms moeten we best veel woordjes leren.
Da's nog knap lastig, vind ik dan.

Weet iemand een goede methode hoe ik dit kan leren?

Thankjoe!!

XXX Sjantie

aaah is een eitjeee.. je leert eerst alles in het nederlandss. daarnaa ga je kijken hoe je het in het frans moet schrijvenn fout gesgreven gewoon herhalen totdat je het kent:) .. enneee ik doe altijd zingend lerenn tip tipp dan zing ik al die franse woorden op ahahahaha Laughing
Naar boven
gymnasiumboy24

BerichtGeplaatst: Zaterdag 18 Augustus 2007, 10:21    Onderwerp: Re: Hoe stamp ik die franse woordjes?? Reageer met quote

sjantietallie schreef:
Hallo,

Ik zit nu in de 1e, en soms moeten we best veel woordjes leren.
Da's nog knap lastig, vind ik dan.

Weet iemand een goede methode hoe ik dit kan leren?

Thankjoe!!

XXX Sjantie

Hebben jullie ook dat stomme franse boek dat : Grandes Lignes heet ??

Ik vind het ook knap lastig al die woordjes ! :shock:
Naar boven
Twig

BerichtGeplaatst: Zaterdag 18 Augustus 2007, 12:13    Onderwerp: Reageer met quote

omg franse woordjes stampen is het makkelijkste wat er is Confused
die SO's zijn gewoon ideaal om een 10 te halen zodat je op de repetities geen ruk hoeft te doen *alleen zijn de repetities frans in de eerste 3 jaar ook heeeeeeeeeeel makkelijk*

gewoon goed overlezen of misschien voor jezelf opschrijven en dat gewoon de heletijd herhalen tot je het weet
Naar boven
muiz

BerichtGeplaatst: Zaterdag 08 September 2007, 23:36    Onderwerp: Reageer met quote

SjaakOnderkaak schreef:
Het stampen van woordjes kan idd een behoorlijk probleem zijn. Als je merkt dat je bepaalde woorden telkens vergeet, het je waarschijnlijk te maken met de zogenaamde vergeetcurve. Zie die wikipedia artikel voor meer informatie.

Paul Pimsleur heeft veel onderzoek gedaan naar de manier waarop mensen woorden leren en hoe dat precies in zijn werk gaan. Naast alle hierboven genoemde manieren, is het zeer belangrijk woorden periodiek te herhalen. Sommige overhoorprograma's hebben een functie die je hier goed bij kan helpen, waaronder Vocabulum Online Overhoren en Teach2000.

www.woordjesleren.nl heeft daarnaast nog een extra handige functie, dit programma past de theorie van Paul Pimsleur niet alleen toe binnen één overhoring, maar biedt ook de mogelijkheid leerwerk over meerder e dagen of zelfs weken te spreiden, waarbij elke dag gekeken wordt of je de geleerde woorden nog wel kent. Dit is een absolute aanrader voor mensen die moeite hebben met woorden leren.

www.woordjesleren.nl hoef je tenminste niet voor in te loggen. geen account nodig!!
en een heleboel lijsten al beschikbaar!!
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Collegenet Forum Index -> Frans Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Pagina 2 van 3

Ga naar: