ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Bekijk je privé berichtenBekijk je privé berichten   InloggenInloggen 

aanhef brief naar burgemeester

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Collegenet Forum Index -> Nederlands
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Geoffrey Nijbroek
Gast

BerichtGeplaatst: Woensdag 20 Maart 2002, 15:49    Onderwerp: aanhef brief naar burgemeester Reageer met quote

Goedenmiddag, ik wil graag weten hoe ik de burgemeester moet aanspreken in een brief die ik naar hem ga sturen.
Ik organiseer een internationale conferentie voor mijn bedrijf waarbij de aanwezigheid van de burgemeester (Rotterdam) een goede indruk zal achterlaten op de klanten.

Bij voorbaat dank, Geoffrey
Naar boven
Docent Nederlands
Gast

BerichtGeplaatst: Woensdag 20 Maart 2002, 17:05    Onderwerp: Re: aanhef brief naar burgemeester Reageer met quote

Dag Geoffrey,
Een burgemeester moet men in een briefaanhef aanspreken met:
Hoogedelachtbare Heer,
Als het een kleine gemeente is: Weledelgestrenge Heer,....
In het adres: Aan de Weledelgestrenge Heer .
Meestal zul je overigens een brief moeten richten aan burgemeester en wethouders.
Dan kan er staan: Aan de Edelachtbare Heren Burgemeester en Wethouders der gemeente.... te.....

(Opmerking: Collegenet is er eigenlijk alleen voor scholieren van het voortgezet onderwijs - ik heb niet de indruk dat je uit die doelgroep komt......)
Met vriendelijke groet, CPvKempen, neerlandicus
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Collegenet Forum Index -> Nederlands Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: